Hirdetés
. Hirdetés

Tudatküszöb alatti ügyeskedés

|

A PandaLabs olyan kéretlen elektronikus leveleket fedezett fel, amelyek új technikák révén próbálnak reklámozni egyes termékeket, szolgáltatásokat.

Hirdetés

A PandaLabs szakemberei egy újabb olyan káros technikára hívták fel a figyelmet, amelyeket kéretlen levelekben (spamekben) fedeztek fel. E módszer lényege, hogy a spammerek a levélszemétben lévő reklámmal már tudat alatt is megpróbálják befolyásolni a felhasználókat. A spamekben alkalmazott új technika úgynevezett ingerküszöb alatti (szubliminális) hirdetések küldözgetését, illetve megjelenését teszi lehetővé. Ezt a TV és mozi reklámok esetében már betiltották, viszont a kéretlen leveleket küldözgetők úgy tűnik megpróbálják e hirdetési módszert is felhasználni céljaik eléréséhez.

A PandaLabs szerint a kiszűrt levélszemétben olyan spameket találtak, amelyek látszólag hagyományos hirdetéseket tartalmaznak. Azonban az üzenetekben nagyon rövid (10-40 milliszekundum) ideig képek sorozata jelenik meg, amelyek között például egy "buy" (vásárolj) felirat is felbukkan.

Luis Corrons, a PandaLabs igazgatója elmondta, hogy ez volt az első alkalom, hogy spamekben - feltételezhetően - tudatalattira ható hirdetéseket fedeztek fel. A szakember szerint a spammerek által alkalmazott technikák egyre kifinomultabbá válnak, és elsősorban a fiatalok körében jelentenek mind nagyobb kockázatot. Luis Corrons elmondta, hogy megfelelő spamvédelmi és tartalomszűrő eszközökkel a jövőben kiszűrhetők lesznek ezek a kártékony kéretlen levelek is.

Egy átlagos filmben vagy tévéműsorban másodpercenként 20-30 képkocka pereg le, azonban szemünk tehetetlensége miatt mindezt már folyamatos mozgásnak érzékeljük. Kísérletek bizonyítják azonban, hogy ha egy képkockát a többitől teljesen eltérő tartalommal (például hirdetéssel) helyettesítik, a nézőhöz így is eljut a közölt információ, csak éppen nem dolgozza fel azt tudatosan. A vizsgálatok során kiderült például, hogy egy mozifilm kockái közé rejtett italreklám növelte az előadás után a büfé árbevételét. Egyesek vélemények még mindig vitatják a tudatalatti ilyen módon történő befolyásolásának működőképességét, a módszer etikátlansága miatt mindenesetre tilos ilyen módon bármit is reklámozni.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.